Skip to main content

‘Voortbouwen op de reputatie van het product’

Na de succesvolle introductie van de nieuwe XF, XG en XG+ voor de lange afstand, presenteerde DAF dit jaar de Nieuwe Generatie XD voor distributie- en specifieke toepassingen. In België zijn de eerste vijf trucks van deze nieuwe serie – inmiddels uitgeroepen tot ‘International Truck of the Year 2023’ – afgeleverd aan Distrilog, met een vloot van ruim 400 voertuigen een van de toonaangevende logistieke dienstverleners van België.

Harald Seidel overhandigt de sleutel aan Philip Salaerts (Distrilog) onder toeziend oog van Bert Aerts en Tom Hermans (DAF Trucks Belux).

Distrilog werd in 1991 opgericht en richt zich op distributie en expeditie in de Benelux, waar het ook ‘Value Added Logistic Services’ aanbiedt, waaronder warehousing (440.000 m2). Daarvoor beschikt de onderneming – naast de hoofdzetel in Willebroek – over nog achttien locaties in Vlaanderen en één in Wallonië. De vloot van meer dan 400 voertuigen bestaat voor het overgrote deel uit DAF.

Veiligheid nummer één

“Wij zijn al zo’n dertig jaar klant bij DAF en zijn meer dan tevreden over de kwaliteit en prestaties van de trucks”, benadrukt Philip Salaerts, Operations Director van Distrilog.

“Met de nieuwe XD zet DAF op vele fronten een nieuwe maatstaf in de distributieklasse. Door de lage positie van de cabine, de grote voorruit die ver naar beneden doorloopt en slimme veiligheidssystemen als de DAF Corner View en City Turn Assist, ziet de chauffeur veel meer van het overige verkeer dan in alle andere distributietrucks. En veiligheid staat binnen het distributietransport absoluut op nummer een. Dat de nieuwe XD ook nog eens aanzienlijk zuiniger is, het hoogste comfort voor onze chauffeurs biedt en er daarnaast zeer aantrekkelijk uitziet, maakte de keuze voor ons eenvoudig. Daarbij speelt ook de uitstekende relatie van DAF-dealer Aerts Trucks een belangrijke rol.”

Geautomatiseerde versnellingsbak standaard

De vijf DAF XD-trucks die aan Distrilog zijn afgeleverd zijn voorzien van een dagcabine en een gesloten opbouw met laadklep. De vloer in de laadruimte is behandeld met geluidsarme Vlamygrip voor het gemakkelijk verplaatsen van de lading. De voertuigen worden aangedreven door de betrouwbare en efficiënte PACCAR MX-11-motor (250 kW/340 pk), die standaard gekoppeld wordt aan een geautomatiseerde versnellingsbak.

“De ontwikkeling van de Nieuwe Generatie DAF-trucks staat voor het grootste ontwikkelingsproject in de bijna 95-jarige historie van onze onderneming”, aldus DAF President-directeur Harald Seidel. “Ook voor de nieuwe XD trucks voor distributie en specifieke toepassingen hebben we uitgebreid geluisterd naar de wensen en eisen van onze klanten. Ons doel was grenzen te verleggen in veiligheid, efficiency en chauffeurscomfort. Dat toonaangevende vervoerders als Distrilog voor de XD kiezen, is het bewijs dat we in onze opzet geslaagd zijn.”

Maggy

Author Maggy

More posts by Maggy